.

.

piątek, 4 sierpnia 2017

Mid Year Book Freak Out TAG





Tak wiem, że jestem spóźniona, ale na swoją obronę mam fakt, że do niedawna nie wiedziałam o  istnieniu tego tagu. 

Z góry zaznaczam, że w odpowiedziach, będą się pojawiać książki przeczytane między 1 stycznia, a 30 czerwca.  W tym okresie przeczytałam 34 książki.


1. Najlepsza książka tego półrocza? 

Na pierwszym miejscu znajduje się "Nawałnica mieczy" George R.R Martin, który jak powszechnie wiadomo jest geniuszem, a Pieśń Lodu i Ognia to najprawdziwsze arcydzieło. 

Nie mogę jednak nie wspomnieć o drugim i trzecim miejscu oraz o książkach, które zebrały wyróżnienie:) 

Drugie miejsce zajmuje (Nikogo chyba nie zdziwi ten wybór) książka, która przegrała tylko z minimalną różnicą jest to "Czas żniw" Samanthy Shannon. 

Trzecie miejsce zajmuje zajmuje "Wiatrodziej" Susan Dennard. 

Wyróżnienia otrzymały seria Percy Jackson, "Pokochałam wroga" Mirosławy Karety, "Diabolika" S.J Kincaid oraz "Dziedzictwo ognia" Sarah J.Maas. 


2. Najlepsza kontynuacja książki?

Zdecydowanie "Królewska klatka" Victorii Aveyard, która bije na głowę "Czerwoną królowe" i "Szklany miecz" 


Znalezione obrazy dla zapytania czerwona królowa szklany miecz królewska klatka



3. Nowość, za którą chcesz się zabrać.

"Siedem sióstr" Lucindy Riley




4. Wyczekiwana premiera na drugą połowę roku?

Czekam na "Koliste jeziora Białorusi" Mateusza Marczewskiego. 
Czemu ta książka,a nie inna? Opis najlepiej to wyjaśni!


W XII wieku kapłani Światowida uciekli przed chrześcijańskimi krzyżami na wschód. Schronili się nad Świtezią i tak pogańskie pomieszało się z chrześcijańskim – i miesza się do dziś. Miesza się też to, co było, z tym, co jest. Świętą wodę dowożą w cysternach, szeptuchy, chociaż używają telefonów komórkowych, od setek lat leczą tymi samymi metodami i nawet ludzie z miasta darzą je szacunkiem, a prosty człowiek na równi z mińskim intelektualistą zdają się żyć na pograniczu świata baśni, niewidocznych sił i namacalnej rzeczywistości. Woda i ziemia przykryły wprawdzie przeszłość, ale wciąż pamięta się i mówi o zalanych miastach, wioskach i podziemnych korytarzach. Obok tego, gdzieś po drodze działa się historia. Mongołowie, Rosjanie, bieżeńcy, Sowieci. Wszystko przeszło, ale i ciągle jakoś jest. Mateusz Marczewski wędruje po kraju żyjącym na granicy jawy i snu i niczym kronikarz zapisuje świat, który znika.


źródło opisu: https://czarne.com.pl/katalog/ksiazki/koliste-jeziora-bialorusi


5. Największe rozczarowanie?

"Klejnot" Amy Ewing czyli książka przesłodzona, przerysowana na wszelkie możliwe sposoby.

Klejnot


6. Największa niespodzianka?

"Diabolika", ponieważ byłam bardzo sceptycznie do niej nastawiona. Byłam prawie, że pewna, że mi się nie spodoba, ale doświadczyłam bardzo miłego zaskoczenie. 

Diabolika (Diabolika, #1)


7. Nowy ulubiony autor? 

Rick Riordan jest świetny, a seria o Percym Jacksonie jest naprawdę bardzo dobra. 

Znalezione obrazy dla zapytania Rick Riordan



8. Najnowszy crush książkowy?

Darkling z "Cień i kość" Leigh Bardugo. Jeśli ktoś czytał to wie o co chodzi, a jeśli ktoś nie miał tej przyjemność, to rzuć wszystko i przeczytaj trylogię Grisza. Nie da się sensownie uargumentować dlaczego Darkling jest świetny nie spoilerując nic z treści powieści. 


9. Najnowszy ulubiony bohater? 

Naczelnik z "Czasu żniw". 
Postać tajemnicza, zdystansowana, pełna melancholii i smutku. Posiadająca  wiele zalet i wad. 
Arcturus (Uwielbiam to imię) jest niejednoznaczną osobą, która według mnie zasługuje na uwagę.


Znalezione obrazy dla zapytania czas żniw


10. Książka, która doprowadziła cię do łez? 

Nigdy nie płakałam przy żadnej książce.


11. Książka, która dała ci szczęście?

"Dwór mgieł i furii" Sarah J.Maas. Mimo, że ta część podobała mi się trochę mniej niż Acotar, to i tak przyniosła mi wiele radości, śmiechu oraz wiele innych emocji, które nie wszystkie były już pozytywne, ale właśnie za to uwielbią tę książkę. 

Znaleziony obraz

12. Ulubiona adaptacja, którą obejrzałaś w tym roku? 

Nie mam. W tym półroczu obejrzałam wyłącznie trochę "Gry o tron", która im dalej w las, tym bardziej zaczyna żyć po swojemu.
Poza tym miałam tą nieprzyjemność obejrzeć oba filmy o Percym i do tej pory trudno mi jest uwierzyć, że tak dobre książki można, aż do takiego stopnia popsuć. 

13. Ulubiony post, który napisałaś w tym roku? 

Recenzja "Czasu żniw" - link - dlatego, że jest to najlepiej napisana przeze mnie recenzja i jest o wiele bliżej poziomu jaki chciałabym osiągnąć. 

14. Najładniejsza książka, którą kupiłeś? 

Czy ta okładka nie jest piękna? 

Znaleziony obraz


15. Książka, którą wiesz, że musisz skończyć do końca roku? 

Nie książka, a trylogia "Metro 2033". Dostałam to wielkie tomiszcze na ostatnie Święta Bożego Narodzenia i przeczytałam do tej pory około 100 stron. Najśmieszniejsze jest to, że mi się ta książka niesamowicie podoba. Ma świetny klimat, bohaterów, świat, ale za każdym razem kiedy do niej przysiądę zawsze coś mi musi przerwać.



Jakie były najlepsze przeczytane przez Was książki w minionym półroczu? 




5 komentarzy:

  1. Jak mogłaś nie płakać przy żadnej książce? Dla mnie to niepojęte ;P Ja płaczę jak głupia. Zdarza mi się zdecydowanie za często ;P Zapewne łatwiej byłoby mi wymienić tytuły książek, podczas których nie płakałam.
    To zbiorcze wydanie Metra jest świetne. Za każdym razem jak jestem w Empiku, to muszę na nie zerknąć ;)
    Według mnie "Cień i kość" ma średnią okładkę. Na pewno nie można napisać, że jest brzydka, ale oryginalna bardziej przypadła mi do gustu.
    Pozdrawiam serdecznie!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie trafiłam na odpowiednią książkę i dlatego nigdy nie płakałam, ponieważ te wszystkie "Promyczki" są dla mnie zbyt naciągane

      Usuń
  2. "Dwór mgieł i furii" to jedna z najlepszych książek jakie w tym półroczu przeczytałam i "Prawo Mojżesza", "Pieśń Dawida", reszta nieszczególnie zapadła mi w pamięć. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A "Czas żniw" nie szczególnie mi się podobał, przeczytam kiedyś kolejne części, ale była troszkę nudna. "Czerwona królowa" zdecydowanie na nie, więc za kolejne części się nie biorę. :)

      Usuń
  3. Świetny tag! Mnie Diabolika rozczarowała. Spodziewałam się czegoś dużo lepszego, a tu wynudziłam się przez pół książki. Końcówka podobała mi się bardzo, chociaż nie wiem czy sięgnę po kolejne części.

    http://zofiawkrainieksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń