.

.

poniedziałek, 1 października 2018

Podsumowanie miesiąca: Wrzesień 2018


Wrzesień szczęśliwie za nami, a to oznacza podsumowanie miesiąca:) 

  • Liczba zrecenzowanych książek: 0
  • Liczba zrecenzowanych filmów: 0
  • Liczba dodanych postów w miesiącu: 1
  • Liczba obserwatorów bloga: 74
  • Liczba wyświetleń od początku na blogu: 32 596
  • Liczba przeczytanych książek: 4
  • Liczba przeczytanych stron: 1608
  • Liczba przeczytanych stron dziennie: 54

1. Pierwszą przeczytaną przeze mnie we wrześniu książką były "Afery i skandale Drugiej Rzeczypospolitej" Sławomira Kopera.
Jest to pozycja popularnonaukowa, napisana prostym, ale bardzo przyjemnym stylem.
Autor przybliża nam w krótki sposób między innymi historię powstania oraz funkcjonowania Berezy Kartuskiej, sytuacje z Twierdzą Brześć, historię miłosną ostatniego przedwojennego polskiego prezydenta, zarysowuje nam jak przez parę miesięcy cała polska żyła brutalnym morderstwem pewnej lwowianki, jak życie zakończył Gabriel Narutowicz oraz raczy nas opowieścią,do jakich monstrualnych rozmiarów absurdu rozrósł się po 1935 roku kult Piłsudskiego w Polsce.
Pozycja dobra dla ludzi, którzy z historią są raczej na bakier, albo są wobec niej neutralni lub dopiero zaczynają się nią interesować.

7/10
Znalezione obrazy dla zapytania afery i skandale drugiej rzeczypospolitej


2. Po przyjemnym czasie spędzonym w Dwudziestoleciu międzywojennym przeniosłam się do współczesności, gdzie tajemnicze kociary pomagają ludziom, a rzeczywistość jest znacznie brutalniejsza, niż mogłoby się wydawać.
Chodzi mi oczywiście o "Ciemno, prawie noc" Joanny Bator.
Było to moje pierwsze spotkanie z tą autorką, ale jakie obiecujące. Nike i inne nagrody, a ostatecznie po pierwszych bardzo dobrych 180 stronach autorka zaczęła mieć problemy z narzuconym przez siebie tematem. Za bardzo przerysowała przedstawioną historię, meritum zostało zupełnie przytłoczone przez wątki, które mogłyby zostać potraktowane bardziej delikatnie, a bohaterowie, którzy bardzo dobrze się zapowiadali, rozmyli się w tym wszystkim.
Jest to mimo wszystko dobra powieść, warta uwagi, ale po książce tak nagradzanej spodziewałabym się czegoś bardziej dopracowanego i przemyślanego.

7/10

Znalezione obrazy dla zapytania ciemno, prawie noc joanna bator


3. Skończyłam "Kasacje" po długiej przerwie w czytaniu na przystanku, oczekując półtorej godziny na autobus(Pozdrawiam wszystkich dojeżdżających:D) i prawie nic z niej nie pamiętam, więc hmm... Czekam niecierpliwie na serial, Pławiak i Cielecka są warci wszelkiej uwagi:)

5/10 

Znalezione obrazy dla zapytania kasacja


4. Autorka mimo, że nie jest pisarką, piszę w bardzo przyjemny sposób, a co do samej treści dla osoby początkującej (Czyli dla mnie) w temacie pielęgnacji cery będzie to dobra baza wyjściowa, a dla osoby, która dłużej w tym temacie siedzi, raczej nie znajdzie nic odkrywczego.

7/10

Znalezione obrazy dla zapytania sekrety urody koreanek


Ulubieńcy miesiąca: 

Muzyka: 


Seriale: 

The Fall porządny, mroczny, realistyczny europejski serial o seryjnym mordercy, z  Gillian Anders i Jamie Dornanem w rolach głównych. 
Produkcja nisko budżetowa, ale świetna pod każdym względem. 

Znalezione obrazy dla zapytania the fall

A jak wam minął miesiąc? 


19 komentarzy:

  1. Czytałam kiedyś "Ciemno prawie noc", lecz to niestety nie jest książka w moim guście :/
    Życzę zaczytanego października :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Żadnej z tych ksiazek nie czytalam, ale ciekawia mnie najbardziej pierwsza i ostatnia. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie było naprawdę nieźle, bo udało mi się przeczytać 14,5 książki. :) A "Sekrety urody Koreanek" wyglądają uroczo, ale mam wrażenie, że wiele nowego sama bym tam dla siebie nie znalazła.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie tylko 3 przeczytane :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieję, że październik będzie jeszcze bardziej zaczytany!

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawi mnie ciemno prawie noc, może kiedyś przeczytam. Co do reszty The Fall jest świetny <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Po sekrety urody Koreanek chce sięgnąć już od jakiegoś czasu :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam Kasację i jak dla mnie była średnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam żadnej książki, którą tobie udało się skończyć we wrześniu. Osobiście przeczytałam 5 książek i jestem z tego wyniku dumna.
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam książkę "Ciemno, prawie noc" Joanny Bator. Minął już długi czas od jej przeczytania, ale nadal we mnie siedzi.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam, żadnej z tych książek, ale Sekrety Urody Koreanek podarowałam kiedyś przyjaciółce na święta i bardzo jej się podobała. Co do serialu, to oglądałam The Fall, byłam zachwycona, ale nie wiem dlaczego nie dokończyłam wszystkich odcinków :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Thw fall jest świetne. Ten serial bardzo mi się podobał. Tym bardziej, że Dornana można oglądać w innej roli niż słynnego Greya. To naprawdę dobry aktor.

    OdpowiedzUsuń