.

.

piątek, 23 czerwca 2017

TBR Bookathon 2017


Hej!

3 lipca zaczyna się nowa edycja Bookathonu. Nigdy wcześniej nie brałam udziału w tym maratonie, przez co jeszcze bardziej nie mogę się go doczekać:)

Dzisiaj przyszłam do was z moim TBR na to wyzwanie:



1. Książką, którą mam zamiar przeczytać w związku z pierwszym zadaniem jest "Życie Pi" Yanna Martela. Mamy tygrysa, która jak mi wiadomo, jest jednym z dwóch głównych bohaterów.

2. Myślę, że pod to wyzwanie mogę podciągnąć "Kosogłos" Suzanne Collins. Cała trylogia leży już długi czas na mojej półce, wypadałoby w końcu ją przeczytać.

3. Nie wiem jak jest z wami (Dajcie znać), ale gdy tylko słyszę "Zła książka" od razu mam przed oczami Pawła Opydo, który komentuje jakiś fragment z "50 twarzy Greya". Postanowiłam w ramach maratonu skończyć tę książkę. Zaczęłam ją czytać parę miesięcy temu. Przeczytałam 50 stron i do niej nie wróciłam, ale może teraz uda mi się przeczytać całość. Tak, wiem jestem masochistką!

4.Mój kuzyn, który nie czyta żadnych książek, przeczytał "Charles Bukowski. W ramionach szalonego życia". No więc, i ja muszę się z nią zapoznać, a z tego, co wiem jest to lektura, od której nie da się oderwać.

5. Na "Lolitę" Vladimira Nabokova czaiłam się już jakiś czas, ale do jej przeczytania ostatecznie zachęcił mnie post w jednej z książkowych grup na facebooku, gdzie ktoś pytał się o opinie na temat powyższej powieści. Często przewijała się opinia że, ktoś jej nie doczytał, ponieważ była dla niego zbyt obrzydliwa. I właśnie to mnie zachęciło, ponieważ chce się przekonać czy ona naprawdę jest taka, czy może po prostu większość czytelników wyolbrzymia.

6. Wątpię, że powieść "Ponad wszystko" mi się spodoba (obyczajówka), ale zawsze warto spróbować.

7. Po z sumowaniu wychodzi 2318 stron. Będzie ogromnym cudem, jeśli to wszystko przeczytam.



A wy wybierzecie udział w Bookathonie? Jeśli tak to, co czytacie?



8 komentarzy:

  1. Sam pomysł bardzo fajny, ale nie rozumiem idei "Złej książki". Na cholerę mam czytać coś, o czym wiem/co podejrzewam, że jest złą książką? Autorki zarzekają się, że to ma być przede wszystkim dobra zabawa, a potem nakłaniają do czytania "złej książki", żeby Paweł Opydo mógł ocenić gust czytelniczy. Yyy... No nie.

    I rozumiem, że siódme zadanie jest na wypadek, gdyby w sześciu poprzednich pozycjach nie uzbierała się odpowiednia liczba stron?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi pomysł z złą książką się podoba:) Tym bardziej, że interpretacja jest dowolna i można przeczytać książką, która np: ma w tytule słowo "złe" jak "Bad Mommy".

      7 zadanie to liczba stron, które wyszły po z sumowaniu wszystkich książek, które mam zamiar przeczytać.

      Usuń
    2. Początkowo też myślałam o takiej interpretacji, ale obecność Pawła i to "ocenianie gustu czytelniczego" w gruncie rzeczy wyklucza taką opcję.

      I pytałam o siódmy punkt wyzwania. Twoje "zadanie" zrozumiałam i podziwiam ambitny plan :)

      Usuń
  2. Nie biorę w tym udziału. :) Chociaż pomysł jest ciekawy, to wątpię żebym dala radę (i znalazła odpowiednie książki).

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie brałam udziału w bookathonie i w tym roku nie zamierzam. Nie pasują mi zbytnio wyzwania, czy też kategorie i bardzo ciężko byłoby mi dobrać konkretne książki. Może wezmę udział w kolejnej edycji, kto wie ;)

    Pozdrawiam cieplutko i ściskam :**
    M.
    martynapiorowieczne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdybym miała wakacje, to chętnie bym wzięła udział, ale niestety nie mam :/ "Ponad wszystko" jest idealne na Bookathon, bo czyta się ją bardzo szybko. Powodzenia!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja najpewniej wezmę udział w Bookathonie, choć problem mam z dobraniem książek do tegorocznych haseł. ;) Złych książek nie czytam, dlatego sięgnę po książkę w której może czaić się zło.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi niestety nie jest dane wziąć udziału w Bookathonie, ponieważ codziennie po jednej książce to bym się nie wyrobiła. Ale ja wam wszystkim życzę powodzenia, fajnie,że to ty o tym napisałaś bo ja nawet nie wiedziałam, że coś takiego jest. Pozdrawiam, zostaje na dłużej i zapraszam do siebie dzisiaj nowy post: http://gosiaandbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń