.

.

czwartek, 31 stycznia 2019

Podsumowanie miesiąca: Styczeń 2019


  • Liczba zrecenzowanych książek: 1
  • Liczba zrecenzowanych filmów: 0
  • Liczba dodanych postów w miesiącu: 2
  • Liczba obserwatorów bloga: 74
  • Liczba wyświetleń od początku na blogu: 36 686
  • Liczba przeczytanych książek: 9
  • Liczba przeczytanych stron: 3200
  • Liczba przeczytanych stron dziennie: 104




1. Pierwszą książką przeczytaną przeze mnie w styczniu był "Doktor Jekyll i Pan Hyde". Jest to bardzo dobra nowela. Poruszająca ciekawe zagadnienia jak istnienia równolegle w człowieku dobra i zła. Z ciekawie nakreślonymi postaciami. Jednak po jej przeczytaniu czuję niedosyt. Sam pomysł jest świetny i uważam, że cała historia znacznie by zyskała, gdyby zamiast nowelą stała się powieścią.
7/10 

Okładka książki Doktor Jekyll i pan Hyde


2. "Czarny pryzmat" Brenta Weeksa nie jest książką bez wad, ale na tyle pokochałam bohaterów i świat wykreowany przez autora, że dla mnie wszystkie mankamenty w postaci: pewnej dozy naiwności bohaterów, językowych niedociągnieć i zbyt częstych zrządzeń losu traci na znaczeniu. Po prostu uwielbiam tę książkę całym sercem.
7/10

Okładka książki Czarny Pryzmat


3. W stosunku do "Szóstki wron" Bardugo zawsze miałam nieprzyjemne przeczucia. Jak zwykle się nie myliłam, bo ogólny hype na tę duologię mi się nie udzielił. Uważam ponad to, że jest to powieść słabsza od griszów, z takich trzech głównych powodów. 
Pierwszym z nich jest cały skok na więzienie, które niby jest najpilniej strzeżonym na świecie, a i tak naszym bohaterów po króciutkich przygotowaniach wszystko się udało. 
Po drugie autorka w griszach nie próbowała w żadnym stopniu wcisnąć czytelnikowi, że ta trylogia jest czymś więcej,niż przyjemną młodzieżówką, którą czyta się dla rozrywki. 
Po trzecie i najważniejsze tutaj o bohaterach więcej się mówi,jacy są niż, się to pokazuje. Zwłaszcza jest to widocznie w kontekście postaci Kaza, która jest po prostu papierowa. 
6/10

Okładka książki Szóstka Wron

4. Powieść "Bieguni" jak się można domyślić, okazała się godna zainteresowania. Tę powieść świetnie się czyta. Jest napisana miejscami wręcz bajecznym językiem. Skłania do wielu refleksji na temat sensu podróżowania i o szukaniu swojego miejsca w świecie. 
Będę chciała do tej pozycji jeszcze w niedługim czasie, bo wiem, że wielu rzeczy jeszcze z niej wyłapałam. 
8/10

Okładka książki Bieguni




5. "The Demon in The Wood" jest dodatkiem do trylogii Grisza, napisanej z perspektywy Darklinga. Czyli najlepszej postaci wykreowanej przez Bardugo. 
Nowelka jest krótka, ale sporo pomaga rozjaśnić w kontekście najbardziej enigmatycznej postaci w trylogii Griszów. Dla fanów uniwersum pozycja obowiązkowa.



Okładka książki The Demon in The Wood


6. Książka pani Stachniak okazała się dobrym czytadłem, ale też sporym rozczarowaniem, względem wielu zapewnień na temat tej pozycji, z jakimi się spotkałam. 
6/10
Znalezione obrazy dla zapytania katarzyna wielka lubimyczytać


7. O "Tatuażyście z Auschwitz" poza tym, że nie podzielam opinii ani jej fanów, ani krytyków, nie powiem nic, bo jest to temat na zupełnie osobny post, który niebawem się pojawi.


Okładka książki Tatuażysta z Auschwitz

8. "Mała zbrodnia" Marka Łuszczyna porusza bardzo ważny temat, jednak forma jego omówienie, budzi we mnie, wewnętrzny sprzeciw. 
Czytając tę pozycję, nie sposób się nie domyśleć, że pan Łuszczyna jest dziennikarzem. Skacze po temacie i wybiera co bardziej okrutne fragmenty tej historii, aby zaszokować czytelnika. Mało czasu poświęca natomiast na analizę mechanizmów powstawania obozów dla Niemców po wojnie. Nie próbował też, przyjrzeć się bliżej, procesowi przechodzenia z roli ofiary w rolę kata. 
Ogólnie jestem tą pozycją rozczarowana, bo jest to temat bardzo ważny, a został potraktowany w bardzo słaby i mało rzeczowy sposób. 
6/10
Okładka książki Mała zbrodnia. Polskie obozy koncentracyjne

9. "Przeklęta korona" jest dodatkiem do tetralogii "Czerwona królowa", który nie wnosi, nic nowego w historię, ale dla fanów serii jest fajnym dodatkiem. 
6/10
Okładka książki Przeklęta korona


Ulubieńcy miesiąca: 

Muzyka: 


Seriale: 



Babylon Berlin to cudowny serial kryminalny osadzony pod koniec lat 20. w Niemczech. 
Piękny wizualnie, świetnie zagrany i dopieszczony pod każdym względem. W Polsce pozostaje z nieznanych przyczyn, prawie nieznany.

Znalezione obrazy dla zapytania babylon berlin

Filmy: 


"Matka i córka" film, którą główną rolę grała ówcześnie 26-letnia Sophia Loren, która  później za tę rolę dostała Oskara.
Dramat osadzony pod koniec II wś. i niezwykła relacja matki i córki. 
Dla fanów kina, zwłaszcza tego czarno-białego pozycja obowiązkowa


Znalezione obrazy dla zapytania matka i córka film



A jak wam minął miesiąc?

12 komentarzy:

  1. Nie czytałam żadnej z tych książek. Może kiedyś przeczytam "Przeklętą koronę", ale ta seria nie jest moją ulubioną. Pierwszy tom mi się podobał, a potem było tylko gorzej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję tylu przeczytanych :D
    "Szóstkę wron" mam w planach, ale jakoś ciężko jest mi się do niej zabrać xD
    Pozdrawiam ciepło :)
    Kasia z niekulturalnie.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Szóstkę wron zaczęłam jeszcze w zeszłym roku. Cóż na dzień dzisiejszy nadal nie ruszyłam się z miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja przeczytałam 5 książek w trochę innym klimacie, największe wrażenie zrobiła na mnie "Guerra" Melissy Darwood i jeden komiks - "Hawkeye kontra Deadpool". Na seriale i filmy niestety zabrakło mi czasu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z wymienionych przez ciebie książek chciałabym przeczytać tylko „Szóstkę wron”. Zdaje mi się, że ta historia mogłaby przypaść mi do gustu.
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  6. Całkiem owocny miesiąc, jak widzę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam żadnej z tych książek, ani nie widziałam serilau i filmu... aż dziwnie się czuję:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam ani jednej z tych książek ale chciałabym przeczytać Tatuażystę z Auschwitz

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam Doktora Jekyll'a i Pana Hyde'a, a Biegunów i Tatuażystę z Auschwitz mam w planach :). Gratuluję świetnego wyniku czytelniczego.

    OdpowiedzUsuń
  10. Żadnej z wymienionych przez ciebie książek nie czytałem. Pewnie przeczytam tylko Biegunów.

    A co do mojego stycznia, wyrobiłem normę z kilku miesięcy bo skończyłem czytać więcej jak 2 książki. Blokada czytelnicza troche się zmniejszyła.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe pozycje na liście. Parę z nich mam już zapisane na liście i czekają na swoją kolej ;)

    OdpowiedzUsuń