.

.

sobota, 4 kwietnia 2020

Classic Book Tag 2

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgtTm3aekdFygrTGdi6O3KkTd2tOoh1ljtGev-t9tbSLKNRUhROAMQ4f4WYAD1K0FxpvvLjMpGs7HIzFp6hJ27niGuGMSbtsxO-4HklKtrt2fANcTf-j_FYDZ3s5V0so9-8AGp5uaRM97Y/s1600/3.jpg

Ten tag robiła już na moim blogu, ale było to już kilka lat temu. Od tamtej pory przeczytałam sporo innych książek zaliczanych do szeroko pojętej klasyki, więc uznałam, że warto ten tag odświeżyć. 

 1. Popularna klasyka, która Ci się nie spodobała.

Jane Austen (11485) - Lubimyczytać.pl 

Odpowiedź taka sama, jak za pierwszym razem. Twórczość Jane Austen. Przeczytałam "Dume i uprzedzenie" (Jest o niej też post), i ta książka zupełnie mi nie podeszła. Jest ładnie napisana, ale dla mnie w większości to pustosłowie.Dłużyła mi się. Z bohaterów polubiłam, chyba tylko ojca głównej bohaterki, a jedyną sceną jaka zapadła mi w pamięć to oświadczyny pana Darcy'ego, które muszę przyznać wyszły Austen bardzo zgrabnie. 
Potem sięgnęłam, jeszcze po "Emme", na której poległam w połowie i później już do zakończenia kartkowałam, co kilkanaście stron, aby wiedzieć jak to się skończyło.   Po prostu Emma najbardziej denerwująca bohaterka literacka, z jaką miała do czynienia. Poza tym "Emma" dłużyła mi się jeszcze bardziej niż "Duma i uprzedzenie". 
Może w przyszłości dam Austen jeszcze jedną szansę przy "Rozważnej i romantycznej", ale wątpię, żeby ta powieść mi spodobała.  Jestem chyba, potwierdzeniem tego stereotypu, że albo lubisz Austen i nienawidzisz sióstr Bronte, albo lubisz siostre Bronte i nienawidzisz Austen. A ja siostry Bronte po prostu wielbię. 

 2. O którym okresie historycznym najbardziej lubisz czytać?

Jeżeli czytać, to najbardziej ciekawi mnie średniowiecze oraz cała historia Polski i Rosji. 
Natomiast, jeżeli chodzi o książki napisane w konkretnej epoce, to oczywiście, że najbardziej lubię wiek XIX. 

 3. Ulubiona bajka

Król lew. Kto nie lubi Skazy? 
  Skaza | Fanowska Król Lew Wikia | Fandom 

 4. Klasyka, nieznajomości której wstydzisz się najbardziej

Tołstoj. Miałam dwa podejścia do "Anny Kareniny" i zawsze kończyło się na pięciu stronach. Sama nawet nie wiem czemu.  Jestem ogromną fanką literatury rosyjskiej, a nie przeczytałam nic z twórczości drugiego największego rosyjskiego pisarza obok Dostojewskiego.  Biorąc, natomiast pod uwagę moje zapasy czytelnicze, to sięgnięcie po niego mi w chwilowo nie grozi. 

 Shame! - Instant Sound Effect Button | Myinstants 




5. Pięć klasycznych powieści, które planujesz przeczytać w najbliższym czasie
  
  •  "Łuk triumfalny" Erich Maria Remarque 
  • "Chłopi" Władysław Reymont
  • "Potop" Henryk Sienkiewicz
  • "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell
  • Jakąśkolwiek powieść Kraszewskiego 

6. Ulubiona współczesna powieść oparta na klasyce 

Nie mam, ale jak ktoś zna coś ciekawego to polećcie. Z chęcią przeczytam. 
 7. Ulubiona ekranizacja filmowa/serialowa
Radziecka wersja "Zbrodni i kary" z 1970. Z Georgijem Tatarkonikem, który był do tej roli po prostu urodzony. 
 Powtórka do matury, czyli najlepsze ekranizacje lektur szkolnych ... 
8. Najgorsza adaptacja klasyki 
Na szczęście nie posiadam. 
 9. Ulubiona/ulubione szaty graficzne, których chcesz mieć więcej w swojej kolekcji
Wydania Vespera i wydania Mg(Po mimo podejrzanych tłumaczeń) 
Dracula Vesper (Polska wersja jezykowa): Bram Stoker ... 
 10. Mało znana klasyka, którą chciałabyś każdemu polecić

"Głód" Knuta Hamsuna, o którym napisałam kiedyś obszerną recenzję - link 
 

5 komentarzy:

  1. U mnie kilka tytułów z klasyki, które wciąż czekają na spotkanie, choć sześć lat temu udało mi się sporo nadgonić, to był rok czytania niemal tylko klasyki. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzadko sięgam po klasykę. Ostanio chciałam przeczytać "Wichrowe wzgórza", ale mi się nie udało. Za to "Króla Lwa" kocham i ja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też jakoś Anny Kareniny nie dałam rady. przeczytać, ale mam zamiar zrobić drugie podejście.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nienawidzę Dostojewskiego! Za to "Annę Kareninę" czytałam pasjami tak samo jak "Wojnę i pokój". A jeśli chodzi o pytanie pierwsze, to dla odmiany bym spaliła "Wichrowe wzgórza" - nie cierpię chroniczne, przeczytałam całe, ale każdego bohatera po kolei bym odstrzeliła. :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń