.

.

piątek, 7 lipca 2017

Studio Accantus Book Tag

Hej kochani! 

Zostałam niedawno nominowana przez Olę z bloga Nieuleczalny książkoholizm  do wykonania Studio Accantus Book Tag, który jest jej autorskim tagiem.

Accantus kocham całym sercem, które obecnie niezmiernie rozpacza z powodu ich wakacyjnej przerwy w nagrywaniu:( 

Pytań jest całkiem dużo, więc nie będę już przedłużać: 


1. Bartek Kozielski - autor o ogromnej wyobraźni
 
Bartkowi i wyobraźni, i głosu odmówić nie można, chyba każdy się z tym zgadza:) 
 
Wracając do książek. Autorem o ogromnej wyoabraźni według mnie  jest Susan Dennard.  Twórczyni mojej ukochanej "Prawdodziejki" i jeszcze bardziej ukochanego "Wiatrodzieja". 
Nie mogę wyjść z podziwu wobec wykreowanego przez nią świata, bohaterów oraz umiejętności, którymi władają. 
Susan Dennard stworzyła coś zupełnie nowatorskiego. 
 
2.  Paweł Skiba - autor, który wydaje zdecydowanie za mało książek 
 
 Może nie tyle co za mało, ale pan Martin, mógłby już wydać pozostałe dwie książki z sagi Pieśń Lodu i Ognia. 
 
3. Dorota Kozielska - tajemniczy bohater, o którym niewiele wiadomo
 
Robin z serii o Nikicie. Jest to gość, którego przeszłość jest bardzo nie jasna. No i to tyle, bo Robinie nie da powiedzieć się nic więcej, nie spoilerując. 
 
4. Adrian Wiśniewski - bohater - psychopata 
 
Joffrey Baratheon
Tekst na czerwono to spoiler do "Nawałnicy mieczy". 
 
Nie jesteście w stanie wyobrazić sobie mojego szczęścia, gdy ten mały sadysta, przekręcił się na swoim weselu. Osobie, która go otruła, powinno się wręczyć jakąś nagrodę. 
 
5. Sylwia Banasik - autor, po którego książki sięgasz w ciemno, bo wiesz, że ci się spodobają 
 
Katarzyna Bonda. 
Nie przeczytałam jeszcze wszystkich jej książek. Zapoznałam się z pierwszym tomem cyklu o Hubercie Meyerze oraz dwóch pierwszych tomach z Saszą Załuską. I naprawdę wątpię, że kiedyś zawiodę się na Bondzie .

6. Jarek Kozielski - autor, który ma talent do tworzenia czarnych charakterów
 
Jedyny autor, którego znam i zupełnie pasuje do tej kategorii jest Leigh Bardugo i stworzony przez nią Darkling (Miłość mojego życia).
Nie spotkałam się wcześniej w literaturze młodzieżowej z takim naprawdę złym czarnym charakterem, którego jednocześnie się kocha. W młodzieżówkach zazwyczaj są dobrzy, szlachetni bohaterowie, a z drugiej ci źli do szpiku kości... 
 
7. Nowe wideo w każą środę - autor, którego książek nie możesz się doczekać 
 
Nie wiem jak dożyje premiery czwartej  części serii "Czerwona królowa", bo  w sposób w jaki  skończyła się "Królewska klatka"...
Tak nie kończy się książek!

8. Wideo specjalne - książka, którą przeczytałaś tylko dla rozrywki
 
Nie mam takiej książki. 

9. Z tej strony Bartek Kozielski, reżyser Studia Accantus... - książka, która nigdy ci się nie znudzi 
 
  • "Harry Potter"
  • Wszystkie części "Gry o tron"
  • "Dwór cierni i róż"
  • " Mistrz i Małgorzata"
  • "Ogniem i mieczem" 
  • Seria "Pośredniczka" 
  • Trylogia Wiktoria Biankowska 
  • "Felix, Net i Nika oraz Teoretycznie Możliwa Katastrofa"
 
10. "Wszystko, czego pragnę to Ty" - książka, której premiery nie możesz się doczekać 
 
"Krwiodziej" Susan Dennard, a poza tym czwarty tom "Czerwonej królowej", "Wichry zimy" i "A Dream of Spring" George R.R. Martin. 

11) "Wcale nie, ależ tak" - książka z zabawnymi dialogami
 
Znalezione obrazy dla zapytania ja diablica ja anielica ja potępiona 
 
Co sobie przypomnę rozmowy Lucyfera z Gabrielem znowu ogarnia mnie śmiech, który towarzyszył mi przy czytanie tej trylogii. 
 
"-Boże przenajświętszy, to wy!- zawołał [Gabriel].
Nie miał jednak zbyt wiele czasu, by zdumieć się porządnie. Szatan zerwał się na równe nogi, zrzucając na ziemię talerz pełen eklerek, i krzyknął, pokazując palcem na Archanioła:
- HA!!! Użyłeś nadaremno!"
 
"Charon przerażał mnie bardziej niż Śmierć. Mimo, że obydwoje najwyraźniej zaopatrywali się w tym samym butiku.
-Nie znasz przypadkiem Śmierci?- zagadnęłam.
-To moja siostra- odparł.
Współczuję rodzicom...
"

"Biada nam. Socjopata napalił się na socjopatkę. To może skończyć się rzezią, kiedy trzecia socjopatka, właścicielka wcześniej wspomnianego socjopaty, się o tym dowie."


12. "Marzenie mam" - bohater, który dąży do zrealizowania jakiegoś celu 
 
Percy Jackson, w każdej książce stara zrealizować jakiś cel. W pierwszej części np. Starał znaleźć i dostarczyć piorun piorunów Zeusowi. 

13. "Belle" - bohaterka łamiąca męskie serca
 
Niestety nie znam żadnej bohaterki, którą mogłabym tu umieścić. 
 
14. "Gdy wierzysz" - książka, która daje nadzieję 
 
Tu też pustka. 
 
15. "Strasznie już być tym królem chcę" - ulubiony bohater - dziecko 
 
Arya Stark. Jest to chyba jedyna (Nie licząc Hermiony) żeńska bohaterka, która ma jaja.


16. "Niech nas będzie więcej" - kogo zapraszasz do zrobienia tagu?
 
Każdą chętną osobą:) 
 
 
 

3 komentarze:

  1. O Robinie faktycznie niewiele wiadomo, dlatego mam nadzieję, że w trzecim tomie autorka uszczknie rąbka tajemnicy :) Też nie mogę się doczekać książek Maritna. Ciekawe kiedy w końcu napiszę te "Wichry zimy" - nie żebym go poganiała ;) Poza wyczekuję premiery trzeciego tomu "Archiwum burzowego światła" Sandersona. Jeszcze kilka miesięcy :D:D
    Pozdrawiam serdecznie!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę w końcu zabrać się za "Drogę królów":D

      Usuń
  2. Może też zrobię ten Tag, bo planowałam jakiś zrobić. Chociaż nie będzie to takie łatwe, ponieważ nie zawsze pamiętam tytuły i autorów, więc skończy się to na przekopywaniu internetu,, żeby znaleźć to co potrzebuję, ale są wakacje więc dlaczego by nie...
    xoxo
    L. (http://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń