.

.

sobota, 23 kwietnia 2016

Top 5: Książki w książkach


23 kwietnia to niewątpliwie Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Z tej okazji przygotowałam dla was zestawienie pięciu książek w książce. 

Zdarzyło wam się kiedyś, że czytając książkę natrafiliście na tytuł innej powieści? 

Zgaduje

Tak! 


Oto przedstawiam wam listę pięciu książek w książce. 

1. "Wybacz mi Leonardzie" oraz "Hamlet. 



W tej powieści parę razy była w wspominana książka Szekspira "Hamlet". Jest to ulubiona książka głównego bohatera.

2. "Ja Diablica" oraz "Mistrz i Małgorzata" 



W "Ja Diablica" powieść pana Bułhakowa została wspomniana 3-4 razy. Z każde z odwołań dla osoby, która czytała "Mistrza i Małgorzatę" będą zabawne albo pomogą lepiej zrozumieć to co ma na  myśli główna bohaterka.


3. "Atramentowe serce" oraz niezliczona liczba książek.


 

Na tą chwilę jestem w trakcie czytania Atramentowego serca, ale znalazłam już "Doktor Jekyll i pan Hyde" oraz "Rycerze Okrągłego Stołu" oraz wiele innych książek, których już nie pamiętam. 


4. "Jutro, kiedy zaczęła się wojna" oraz "Jądro ciemności"



Powieści Johna Marsdena znalazła się jedno zdaniowe wspomnienie o Jądrze ciemności. Ellie znalazła tą książkę wraz Lee.


5. "Niezbędnik obserwatorów gwiazd" oraz "Harry Potter"



 

Główny bohater wraz z dwoma kolegami zakłada klub czytelniczy, a ich pierwszą książką do przeczytania jest "Harry Potter". Ogólnie mówiąc te odwołanie nie ma większego znaczenia dla fabuły.

5 komentarzy:

  1. Też niedawno czytalam niezbędnik obserwatorów gwiazd i doskonale pamiętam klub książkowy bohaterów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Istna książkowa incepcja! :D Z wymienionych przez Ciebie powieści czytałam "Atramentowe serce" (ale Jekylla&Hyde'a tam nie kojarzę!) oraz "Jutro".

    Książkowa Królowa

    OdpowiedzUsuń
  3. Atramentowe serce... Jedna z lepszych książek które czytałem. Uwielbiam całą trylogię, chociaż czytałem ja bardzo dawno temu. W podstawówce. Najfajniejsza postać to zdecydowanie Smolipaluch.
    Pozdrawiam
    Zając z Zajęczej Nory

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy post, oryginalny. Z wymienionych ksiązek czytałam tylko 3 :)

    http://fit-pasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam żadnej z wyżej wymienionych pozycji, mamy trochę inny gust. Polecam ci książki Cassandry Clare i Eriki Johansen.
    http://lesenatem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń